Garden of Dreams - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu Garden of Dreams - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu

Garden of Dreams

Blijf op de hoogte en volg Marjan

30 Maart 2015 | Nepal, Kathmandu

Zaterdag 28 maart

Nadat de knip weer gevuld is en we een lekker bakkie gedaan hebben bij de Hymalayan Java, zijn we naar de Garden of Dreams gegaan.
Wat het was wisten we eigenlijk helemaal niet maar het klonk mooi en Anouk was er ook nog nooit geweest.
Langs een hele drukke weg, een hele lange muur met een deur en een relatief klein bordje moet duidelijk maken dat achter die muur toch iets moois te zien is.
Nou en dat is het hoor, eenmaal binnen gekomen begrijp je volkomen waarom dit de Garden of Dreams heet. Wouw. Het lijkt eigenlijjk wel op de Secret Garden, een tuin uit het favoriete verhaal van Anouk.
Uren kon ze er vroeger naar kijken......
Uren zijn we dan ook lekker in de Garden gebleven. Even gewandeld, gegeten en na ons lekker even gesetteld te hebben in het gras, viel Anouk lekker even in slaap.
Sleeping in de Garden of Dreams.............wie wil dat nou niet zou je bijna zeggen.
Voor diegene die Kathmandu wel eens bezoeken zeker een aanrader !!!

Als afsluiter van de dag nog even gedronken bij een soort van Grand Cafe, voor Nepali juppen en genoten van life muziek.
Moe en voldaan met een heerlijk vakantiegevoel zijn we naar huis gegaan.

Zondag 30 maart

Vandaag was het visumdag. Anouk moest haar visum verlengen voor een maand.
Om kwart voor 10 stonden we al bij het consulaat, gelukkig was deze al open en kon er direct gestart worden met de aanvraag.
Dat is dan maar goed ook want alles op zijn tijd hoor, Nepali-tijd dus.
Heel wat anders als het Nepalees consulaat in Amsterdam. Daar sta je gewoon na 10 minuten weer buiten. Dit heeft ruim anderhalf uur geduurd. Maar het mag de pret niet drukken, de lieve meneer achter het loket herkende Anouk waarschijnlijk en heeft haar wat tips mee gegeven om over na te denken wanneer ze hier echt wil blijven.
Het is niet gemakkelijk om dat voor elkaar te krijgen en deze tips van een Nepalese ambtenaar kwamen zomaar uit de lucht vallen.........de moeite waard !!!
Toen het visum geregeld was zijn we naar Boudha gegaan naar de Stoepa.
De gebedsketting die ik van Sanju en Buddha kreeg zou nog gezegend worden door een monnik. Dat laten we natuurlijk niet schieten !
Na deze kleine ceremonie wilden we wat gaan eten, dat zijn we uiteindelijk ook gaan doen, maar nadat we getuige waren van een kleine fik.
Een tempeltje ging volledig in vlammen op.
Nou ben ik niet zo bang voor dit soort dingen maar te midden van een hele groep mensen die hier en daar wat paniekerig gaan doen voel ik me dan ook niet lekker en sta ik liever aan de zijkant van zoiets om toch een beetje overzicht te kunnen hebben op wat het nou gebeurd.
Gelukkig was het niet een grote brand en zijn er geen persoonlijke ongelukken gebeurd, maar mensen waren toch wel even onder de indruk hier en daar......wat zou Boeddha hier mee bedoeld hebben ??? Hahaha

De tijd gaat snel, woensdag vlieg ik weer naar Nederland.
De komende 2 dagen nog even wat boodschapjes doen en genieten.
Tot snel allemaal....

Namaste !!

• 30 Maart 2015 - 07:39

Joke Bakker:

lieverds ja ik reageer gewoon weer super om op deze manier iets mee te maken van alles wat jullie doen en beleven geniet er nog maar lekker van heel veel plezier liefs uit akkrum

• 30 Maart 2015 - 09:28

Frans Van Der Aar:

Hoi Marjan en Anouk,

Altijd weer leuk om wat uit het verre Nepal te horen. Back to the fifties met het badderen. Heel veel plezier de laatste dagen samen. Geniet ervan.

• 30 Maart 2015 - 09:32

Mam:

Lieve schatten.
    Ook weer even een reactie van mij.
    Ja dat moet prachtig geweest zijn The Garden of Dreams. Even op Google afbeeldingen gekeken. Net of je weer in een andere wereld komt denk?
    Anouk zal er niet voor het laatst geweest zijn denk ik.
    Marjan nog een paar daagjes dan kunnen we je weer in onze armen sluiten. Het zal dubbel zijn zeker voor jou. Maar geniet nog even van elkaar en de lieve mensen die ook jou hebben opgevangen en liefdevol hebben onthaald.
    Tot woensdag.
    Liefs voor jullie beiden en de groetjes voor de familie van Yogun.
    Dikke knuf , Mam.

• 31 Maart 2015 - 10:49

Marijke:

Een goede reis terug Marjan..
    dan maar weer genieten van je mannetje en kids....
    groetjes Marijke