Time flys - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu Time flys - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu

Time flys

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

02 April 2015 | Nepal, Kathmandu

Maandag 30 maart

Regen en onweer vandaag, misschien verdwijnt er wat stof en wordt het iets helderder in de Vallei.
Anouk heeft nog wat nieuwe kurta's laten maken en die hebben we vandaag opgehaald. Staat haar weer prachtig...
Time flies.......................nog maar 1 dagje hier !!

Dinsdag 31 maart

Gewoon even lekker shoppen. Een gebiedje waar heel veel fair-trade winkels zijn. Het lijkt wel een Wereldwinkel straat. Wel leuk hoor en alle winkels steunen op hun manier dan ook weer allerlei projecten in Nepal. Veelal zijn dat projecten die opkomen voor vrouwen !!
Dat is blijkbaar dan weer wel nodig...
Thuis gekomen de tassen alvast maar weer ingepakt.
Morgen ochtend om 05:00 uur komt de taxi ons halen....

Woensdag 1 april

De taxi stond dus ook gewoon om 05:00 voor de deur. Anouk en Yogen hebben me naar het vliegveld gebracht. Om 07:45 zou ik gaan vliegen, 2 uur van te voren dus aanwezig zijn !!
Het afscheid was natuurlijk niet gemakkelijk maar wel gemakkelijker dan de vorige keer.
Wat ben ik blij dat ik deze reis gemaakt heb. Weet nu waar Anouk terecht gekomen is, heb haar lief en zijn familie ontmoet, zie hoe ze zicht staande houd in haar nieuwe woonomgeving en hoe gelukkig ze is.
Dit kan ik nu een goede plek geven, met de wetenschap dat het wel weer even duurt voor ik de schatten weer zie.....dat dan wel. Gelukkig hebben we Skype, Facebook en Viber (moet er natuurlijk wel stroom zijn in Nepal). Ik ben niet naar het land gegaan om veel natuur te zien, de familie vindt eigenlijk dat ik niet veel van Nepal gezien heb. Wat ik gezien heb en meegemaakt heb maakt de gemiddelde toerist helemaal niet mee, een "vakantie-leven"onder locals omdat je dochter er ook één van is geworden.
Wellicht gaan we de volgende keer meer van de natuur zien......

Maar goed, ik zou dus om 07:45 gaan vliegen. Dat werd uiteindelijk 13:45 u, 6 uur vertraging dus. En ik kan je vertellen dat het vliegveld in Kathmandu geen vliegveld is waar je lang wilt verblijven. Op Schiphol kun je je beter vermaken zeg maar. Maar goed, wat moet je he ?

20 minuten voor vertrek uit Istanbul kwam ons vliegtuig uit Kathmandu daar aan. Toen nog met de bus naar de gates, rennen dus, door de douane, nog harder rennen en precies op de tijd dat het vliegtuig eigenlijk zou vertrekken leverde ik mijn boarding-pas in. Had eigenlijk wel even op willen frissen en een flesje drinken willen halen, maar goed......happy dat ik mijn vlucht gehaald had !!!! pfff

Om 17:05 stond dus eigenlijk mijn aankomst gepland. Dat werd dus 22:45 uur. Eenmaal thuis gekomen even lekker gedouched en nog een kopje thee gedronken.
Lekker slapen en nog even dromen over mijn prachtige ervaringen en die lieve schatten in Nepal.

NAMASTE, ik kom terug !!!!

  • 02 April 2015 - 21:18

    Joke Bakker:

    hey nichtje dus weer terug in enkhuizen moet wel een dubbel gevoel zijn maar gelukkig weet je nu waar en hoe anouk leeft en gelukkig is.we spreken elkaar snel en dank je wel voor je mooie verhalen liefs van mij

  • 03 April 2015 - 08:33

    Marijke:

    Hoi Marjan,

    Leuk om te horen dat je weer veilig thuis bent, rust lekker uit en gezellige paasdagen..

    tot dinsdag!!

    groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 11 Maart 2015
Verslag gelezen: 940
Totaal aantal bezoekers 3345

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 01 April 2015

Anouk en Marjan in Nepal

Landen bezocht: