Moeder/dochter dag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu Moeder/dochter dag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marjan Versteeg-van Doornik - WaarBenJij.nu

Moeder/dochter dag

Blijf op de hoogte en volg Marjan

28 Maart 2015 | Nepal, Kathmandu

Donderdag 26 maart

Vandaag hadden we beide weinig zin iets te ondernemen.
Ook heel fijn, we hebben tenslotte vakantie.
De hele familie is aan het werk of naar lessen die gevolgd moeten worden dus we hebben het rijk alleen gehad.
Anouk haar haartjes weer lekker geverfd, beide lekker weer even uitgebreid gebadderd, heerlijk hoor.
Uitgebreid badderen is er hier nooit zo bij, gewoon lekker badderen met een paar teiltjes en emmertjes. Nou ben ik ook wel iets gewend dus ik kan dit soort dingen wel aan. Als je tijdens vakanties luxe ressorts gewend bent en hotels kan ik me voorstellen dat je dit nou niet bepaald ziet als vakantie.
Ik heb er totaal geen moeite mee !!!!

Vrijdag 27 maart

Hoog tijd voor een bezoek aan het project van Stichting Holland Building Nepal. Een centrum in een prachtige omgeving waar kinderen met een bepaalde handicap opgevangen en begeleid worden en wat gelukkig nog steeds door groeit en ontwikkeld. Wat voor ons in Nederland allemaal zo normaal is, is dat natuurlijk voor een land als Nepal niet. Ik heb een prachtige locatie gezien, toegewijde mensen die de kinderen begeleiden, en vooral kinderen die zo blij leken te zijn..........maakte muziek, dansten, zongen, en hadden plezier in de dingen die met ze gedaan werden.
Je zou er emotioneel van worden.
Kijk maar eens even op de site van Stichting Holland Building Nepal !!!

Het leek ons een leuk idee om nog voor ik weer vertrek gezellig een avondje lekker te gaan eten. Op vrijdag en zaterdag is er vaak life muziek te vinden in bepaalde tentjes. We zitten hier de hele dag in life muziek, omdat er gestudeerd moet worden op de gitaar, maar life muziek elders is ook misschien wel eens even leuk onder het genot van....
Ons plannetje ging even niet door, het is en blijft Nepal.
De buurvrouw had ons uitgenodigd voor eten.
Newari mensen vieren vandaag feest. Newari is een etnische groep in Nepal (Hindoeistisch of Boedistisch), in dit geval Hindoeistisch. De buuf kan heel lekker koken op zijn Newari. Heerlijk gegeten, er was rekening met ons gehouden. Sommige dingen kunnen wij gewoonweg niet eten. Die zijn echt te spicey.
We hebben heerlijk gegeten !!!!

Nog maar een paar dagen te gaan.
Morgen gaan we nog eens proberen lekker uit eten te gaan en bezoeken we als het goed is The Garden of Dreams.

Namaste....

• 28 Maart 2015 - 10:44

Joke Bakker:

hey fam zo leuk om te volgen wat jullie allemaal beleven ben heel benieuwd naar de fotos kijk uit naar je volgende verslag zus gr xxxx

• 28 Maart 2015 - 11:01

Corrie En Co:

hoi Marjan, fijn dat je ons project hebt bezocht. Wij zijn er ook best trots op, wat we daar samen met Ierland, Duitsland en Zwitserland hebben bereikt. En de kinderen zijn ook blij, want er komen best wel veel bezoekers, dus ze hebben genoeg aandacht. geniet nog van je laatste dagen, groetjes uit Enkhuizen.
    www.shbn.nl

• 28 Maart 2015 - 11:40

Astrid:

Hey,
    Wat gaat de tijd toch snel. Geniet nog lekker van de rust en je dochter.
    Ik ben erg benieuwd naar de rest van je verhalen en je foto's.
    Xxx

• 28 Maart 2015 - 14:59

Mart:

Hoi, Hoi

Wat leuk Marjan dat jij nu ook net als Pap het tehuis samen met Anouk hebt bezocht. Herkenden ze Anouk nog? De kinderen waren er toen niet trouwens.
    We zijn reuze benieuwd naar je foto's en verhalen. Geniet nog van elkaar en tot het volgend bericht.
    Liefs en een dikke knuffel van ons.
    Namaste.
    Mam.

• 29 Maart 2015 - 01:31

Marjan:

Net als op vele plekken kennen ze Anouk ook hier.......je kunt je soms zo gek niet bedenken waar ze haar naam roepen of een hele blije reactie teweeg brengt. Hahaha. Wie had vroeger bij het naar school brengen dit kunnen denken he mam ??? Met zoveel vertrouwen gaat, staat en verplaatst ze zich, ondertussen laat ze ook het kaas niet van haar brood eten en laat ze zich niet belazeren !!!!

• 31 Maart 2015 - 10:38

Marijke:

Hoi Marjan en Anouk,
    Wat een belevenis voor jullie daar, en wat kan je er mooi over schrijven, we kunnen niet wachten tot we de verhalen van je HOREN en de foto's daarbij kunnen zien..
    geniet nog maar ff lekker...

groetjes Marijke